خواص رازیانه ناباروری

افزایش قدرت باروری با رازیانه!

رازیانه،گیاهی حاوی استروژن

گیاه رازیانه در طب سنتی طبعی گرم و خشک دارد. رازیانه یکی از گیاهان دارویی بسیار پر خاصیت و موثر در زمینه تنظیم هورمون های زنانه و افزایش قدرت باروری در بانوان است. از گیاه معطر به ضد بلغم و ضد صفرا یاد می‌شود. .

اگر بخواهید از آن به عنوان ملین استفاده کنید، باید آن را با ماده‌ای مصرف کنید که حرارت گیاه را کم کند و بهترین گزینه همراهی آن با سکنجبین و عسل است.

تمام قسمت های گیاه رازیانه خاصیت دارویی دارد. اما بیشترین قسمت مورد استفاده آن دانه رازیانه است که حاوی روغن اسانس فرار است .از بذر و دانه های رایانه جهت عرق گیری هم استفاده میشود.

در صورتیکه قصد خرید عرق رازیانه خالص و سنتی  را دارید به این نکته توجه کنید که به دلیل روغنی بودن دانه های رازیانه ، عرق رازیانه ی با کیفیت بایستی غیر زلال و کمی چرب باشد.

خواص رازیانه

رازیانه و سنگ کلیه

یکی از راهکارهای طب سنتی برای دفع سنگ کلیه مصرف رازیانه و کاکل ذرت میبا شد. برای دفع سنگ های کوچکتر از ۵ میل میتوانید، روزی ۴ تا ۵ مرتبه بذر رازیانه و کاکل ذرت را جوشانده و میل نمایید. ریشه این گیاه نیز در درمان مشکلات و ناراحتی های کلیوی موثر است.

رازیانه گیاهی برای درمان نا باروری

این گیاه دارویی پر خاصیت حاوی فیتواستروژن بوده و کار تنظیم عادت ماهانه را به عهده دارد، به طوری که موجب جلوگیری از تحلیل مخاط رحم، پیشگیری از پیری زودرس در زنان، جلوگیری از یائسگی زودرس و پیری دستگاه تناسلی و شادابی روحی، روانی و جنسی زنان می شود./ خاصیت رازیانه برای نا باروری/

امروزه یکی از مشکلات شایع زوجها و بانوان ناباروری است.

اما می توان با رعایت کامل این سه نکته بسیاری از مشکلات کیست تخمدان،کیست پستان،تنبلی تخمدان و ناباروری ناشی از تنبلی تخمدان را رفع کرد:

  1. عدم استحمام
  2. شست و شوی دستگاه تناسلی
  3. مصرف رازیانه

خواص رازیانه و گیاخ پنج انگشت برای درمان مشکلات بانوان و نازایی

یکی از شایع ترین مشکلات امروزه بانوان “هایپرمنوره” یا به عبارتی زیادی تعداد روزهای قاعدگی و نامنظمی قاعدگی است. در صورت بروز بیماری هایپرمنوره میتوانید جهت تاثیر بیشتر و تسریع در روند بهبودی از گیاه پنج انگشت در کنار رازیانه استفاده کنید.

امروزه برخی تولیدکنندگان داروهای گیاهی قرص گیاه پنج انگشت را نیز تولید کرده اند.میزان مصرف این قرص روزی یک عدد تا تنظیم عادت ماهانه است و این قرص فقط به بانوانی که دارای مشکلات هایپرمنوره هستند، توصیه می شود .از قرص یا گیاه پنج انگشت میتوان به راحتی در دوران پاکی همراه با دمنوش یا عرق رازیانه استفاده کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره گیاه پنج انگشت به مقاله خواص و مضررات گیاه پنج انگشت مراجعه بفرمایید.

توجه کنید که به دلیل خاصیت قاعده آور بودن زیاد رازیانه هنگام شروع عادت ماهانه و بارداری باید از مصرف این گیاه هورمونی اجتناب کرد زیرا موجب سقط جنین می شود.

مصرف رازیانه می تواند باعث ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری های دستگاه تناسلی، کمک به پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم ، دهانه رحم و درمان بیماری شایع سرد مزاجی جنسی در بانوان می شود. همچنین برای ایجاد تعادل هورمونی مناسب،

علاوه بر مصرف رازیانه ، پرداختن به فعالیت بدنی و ورزشی متناسب با سن و وضعیت فیزیکی فرد الزامی است./ خاصیت رازیانه برای ناباروری /

رازیانه با توجه به تعادل هورمونی می تواند از بروز خشکی دستگاه تناسلی جلوگیری کند، مصرف رازیانه علاوه بر درمان ترشحات اضافی دستگاه تناسلی می تواند منجر به جلوگیری از عفونت های مکرر دستگاه تناسلی در زنان شود . 

رازیانه معجزه ای برای افزایش شیر مادر

افزایش تولید شیر با مصرف رازیانه

یکی از راهکاری های طب سنتی برای افزایش شیر مادر مصرف منظم رازیانه به صورت دمنوش یا عرق رازیانه می باشد.

استفاده از رازیانه به صورت دم نوش که میزان و نحوه تهیه آن مانند چای معمولی است میتواند به صرف تر از تهیه عرق آن باشد.

گیاه رازیانه بطور سنتی از قدیم الایام به عنوان ماده ای شیر افزا برای افزایش تولید شیر در مادران شیرده استفاده می شده است.

رازیانه گیاهی برای معده!

رازیانه گیاه دارویی بسیار موثری در بهبود مشکلات گوارشی نظیر سوء هاضمه، نفخ و باد شکم، یبوست، کولیک یا دل پیچه، سوزش معده و حتی سندرم روده تحریک پذیر است.

اگیاه رازیانه ضداسپاسم و ضد نفخ است؛ ورم‌های روده و معده را از بین برده ؛ برای درمان سندرم روده تحریک‌پذیر موثر بوده و به کاهش اشتها کمک می کند. همچنین برای رفع سکسکه و سوءهاضمه نیز مفید است.

جویدن یک قاشق چایخوری تخم رازیانه  بعد از هروعده غذا میتواند به هضم غذاها ، بهبود معده درد و نفخ کمک کند.

بهبود مشکلات قاعدگی بانوان با رازیانه

رازیانه گیاهی با طبع گرم و خشک بوده و خاصیت قاعده آور فراروان دارد. این گیاه همچنین حاوی فیتواستروژن هایی ست که به مشکلاتی نظیر سندرم پیش از قاعدگی، اختلالات یائسگی و بزرگ شدن سینه کمک می کند.

تحقیقی که توسط محققان ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۲۰۱۲ انجام گرفته نیز نشان می دهد که گیاه رازیانه می تواند به کاهش علائم قاعدگی دردناک کمک کند.

 

کاهش فشار چشم با رازیانه

محققان در انستیتو تحقیقاتی و دارویی دهلی نو دریافته اند که گیاه رازیانه می تواند به کاهش فشار چشم کمک کرده و باعث گشاد شدن رگهای خونی می گردد. بنابراین، به پیشگیری یا درمان آب سیاه، نوعی بیماری مربوط به بینایی، کمک می کند.

به علاوه، تحقیقی که توسط محققان هندی در دانشکده بیوتکنولوژی دانشگاه شیواجی انجام شده است، نشان می دهد که تخم رازیانه حاوی ترکیبی به نام ترانس آنتول است که می تواند از آسیب شبکیه چشم و از بین رفتن بینایی در بیماران دیابتی جلوگیری کند.

گیاه رازیانه برای پوست

رازیانه برای ورم پلک و چین و چروک پوست مفید است.جهت استفاده از این خاصیت درمانی رازیانه باید به صورت پماد و موضعی استفاده شود.

بدین صورت که باید بذر رازیانه را جوشانده و یا پودر کرده و بر روی پوست بمالید. میتوانید جهت سهولت پودر بدست آمده را با cold cream آمیخته و استفاده کنید.کلد کرم یک کرم پایه ای است در داروخانه ها موجود است.

رازیانه برای از بین بردن موهای زائد نیز بسیار مناسب است.

برای این کار، بذر رازیانه را پودر کنید و سپس آن را با یک نوع روغن (مثل روغن زیتون یا روغن بادام) مخلوط کنید و به صورت ماسک روی صورت خود بگذارید. همچینین این ماسک به روشن شدن و شفاف شدن پوست نیز کمک میکند.

7cleRao5Uh5 z 0 y 6480aa5aa814bd0644462f7a 300x167 - افزایش قدرت باروری با رازیانه!

خاصیت رازیانه برای ناباروری/

 

عوارض جانبی و ضررهای احتمالی رازیانه

  • گاهی اوقات مصرف بیش از حد دانه های رازیانه ممکن است شما را دچار خارش های بدی کند.خصوصا اگر طبع شما هم مثل خود رازیانه گرم و خشک باشد!
  • این گیاه را با داروهای دیگر همزمان مصرف نکنید. بخصوص در کودکان که خیلی سریع تر علائم بدی را بروز می دهند.به طور مثال کسی که از داروهای مربوط به اختلالات تشنج و یا صرع استفاده می کند، باید از مصرف این گیاه نیز اجتناب کند که ممکن است علائم این بیماری را بیشتر و شدیدتر کند.

علل thrlarche رشد بسیار زود هنگام سینه در زنان :

یک بیماری است که سبب رشد سینه در زنان بسیار قبل تر از دوران بلوغ میشود. چای رازیانه یکی از عوامل اصلی بیماری است و یا باعث تشدید آن می شود.

رازیانه علل بیماری درماتیت:

درماتیت نوعی بیماری پوستی است که یکی از علائم حاد آن، التهاب پوست میباشد. روغن دانه های رازیانه نیز باعث تشدید علائم آن میشود.

آلرژی و حساسیت برخی افراد به رازیانه:

دانه های مغذی رازیانه گاهی اوقات موجب ایجاد آلرژی می شود. افرادی که به این گیاه حساسیت دارند، دارای علائمی مانند گرفتگی شکم، خس خس کردن سینه و غیره نیز می باشند.

رازیانه ممکن است باعث سرطان پستان شود:

در کل، گزارش هایی وجود دارد که نشان میدهد رازیانه به طور مستقیم بر روی بافت پستان تأثیر می گذارد.

اما همچنان هیچ شواهد روشنی برای اثبات آن وجود ندارد.

رازیانه باعث تحریک رحم زنان می شود:

دانه های رازیانه نباید توسط زنان باردار مصرف شود. چرا که این دانه ها باعث تحریک رحم می شوند و حتی ممکن است باعث سقط جنین شوند.

مصرف بیش از حد در افرادی که ناراحتی تنفسی دارند باعث حمله های آسم میشود.

احتمال کاهش نیروی جنسی مردان

مهار کننده های آنزیم:

از عناصر تشکیل دهنده این گیاه ستیوکروم است، که عمل متابولیسم دارو را انجام میدهد.

از این بابت هرگونه دارو های که توسط آنزیم متابولیزه می شوند، در برابر این گیاه، یک آسیب پذیر هستند . چنین داروهایی نباید همزمان مصرف شوند.

 لاغری بیش از حد زنان با رازیانه:

زنانی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند بایستی از این دانه های گیاهی با احتیاط مصرف کنند . چرا که رازیانه به طور طبیعی یک لاغر کننده زنان است .

بر روی DNA تاثیرات منفی دارند. همچنین یکی از عناصر آن که استراگده نامیده می شود، باعث ایجاد تومور در حیوانات شده است.

بنابراین اگر شما یا هر کسی در اطرافتان از هرگونه بیماری های هورمونی، مانند سرطان رنج می برد، توصیه های پزشکی قبل از مصرف دارو ضروری است.

پیشنهاد مشکستان

عطاری مشکستان همواره در تلاش بوده است تا ، بهترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار ایران و حتی خارج از کشور را در اختیار شما عزیزان قرار دهد .

میزان رضایت مندی و مشتری مداری شعار اصلی مشکستان است .

از این رو این اطمینان را به شما میدهیم که دانه رازیانه و عرق رازیانه سنتی موجود در مشکستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است . شما میتوانید با خیالی آسوده این محصول را سفارش دهید.


مشکستان همواره آماده ی پاسخگویی به نظرات و انتقادات و پیشنهادات شما در دیدگاه پایین صفحه میباشد.

/ خاصیت رازیانه برای ناباروری /

9 دیدگاه برای “افزایش قدرت باروری با رازیانه!

  1. راد گفته:

    سلام ، روزتون بخیر . برای تقویت رحم و باروری ،هفته‌ای چند فنجان دمنوش رازیانه پیشنهاد میدین ؟روز در میون کافیه؟ قبل بارداری اولم استفاده کردم .خدارو شکر از نظر جسمی قوی هستم ،چهل سالمه ،تصمیم بارداری دومو دارم .

  2. فاطیما گفته:

    سلام من مدت یک هفته عرق رازیانه با عسل مصرف کردم و الان پریودم عقب افتاده توروخدا راهنمایی کنین؟ چیکارکنم؟

  3. Mastora گفته:

    السلام علیکم
    میخواستم بگویم من دختر ١۶ ساله هستم اگر دمنوش رازیانه را هر روز یک فنجان مصرف بکنم جزء دوران قاعده گی ام، درست است ؟؟ میتوانم مصروف بکنم؟؟ آیا ضرر دارد؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.