خواص و مضررات گیاه پنج انگشت

خواص و مضرات گیاه پنج انگشت

خواص و مضرات گیاه پنج انگشت

پنج انگشت گیاهی مخصوص بانوان و مفید برای آقایان!

در طب سنتی استفاده از گیاه پنج انگشت را برای تنظیم تعادل هورمونی در زنان و کاهش هورمون تستوسترون در آقایان پیتشنهاد می‌کنند.

علاوه بر این، دمکرده گیاه پنج انگشت یک درمان مفید برای حل مشکلات مختلفی از جمله اختلالات قاعدگی، علائم یائسگی، PMS(اختلال پیش از قاعدگی)، گرگرفتگی، درد پستان (در اثر لمس)، کاهش تولید شیر و نا باروری (نازایی) می باشد.

جهت مشاهده طرز استفاده از گیاه پنج انگشت مقاله را تا انتها دنیال کنید.

این گیاه میتواند خطر ابتلا به سرطان پروستاتِ ناشی از بالا بودن سطح هورمون تستوسترون را کاهش دهد.

برای خرید گیاه پنج انگشت از مُشکستان ، بر روی لینک خرید گیاه پنج انگشت کلیک کنید.

مشخصات ظاهری گیاه پنج انگشت

گیاه پنج انگشت گل های زیبایی دارد و یکی از گیاهان دارویی است که کاشت آن در باغچه ها و فضای سبز نیز به عنوان یک گیاه زیبا و زینتی مرسوم است. پنج انگشت دارای خواص دارویی مهم و فراوانی به ویژه برای تقویت سیستم تولید مثل در زنان و مردان است .

از برگ ، گل و میوه این گیاه دارویی برای اهداف درمانی و در داروسازی استفاده می شود.

نام دیگر گیاه پنج انگشت فلفل بیابانی بوده و به شکل درختچه ای به ارتفاع ۱ تا ۱/۵ متر می باشد. گل هایی به رنگ آبی یا زرد به شکل سنبله دارد که در اواخر تابستان ظاهر می شوند. میوه قهوه ای رنگ این گیاه بسیار کوچک و در اندازه دانه های فلفل سیاه بوده و بویی شبیه نعناء دارد.

این گیاه بومی کشور های آسیای مرکزی است و در ایران نیز در نواحی مختلف تهران، البرز، قم،خراسان، خرمشهر، بندرعباس و برخی شهر های جنوبی یافت می شود.

برای آگاهی از خواص و مضرات گیاه پنج انگشت در طب سنتی،طرز استفاده از گیاه پنج انگشت،نحوه مصرف گیاه پنج انگشت،خواص این گیاه برای نازایی و … این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

5انگشت - خواص و مضرات گیاه پنج انگشت
/خواص گیاه پنج انگشت/مضرات گیاه پنج انگشت/پنج انگشت از کجا بخریم

خواص گیاه پنج انگشت

پنج انگشت و تنظیم قاعدگی (پریودی) :

با افزایش ترشح هورمون پروژسترون باعث بهبود عملکرد تخمدان می گردد. لذا اختلالات پریود را کاهش می دهد.

زنان با نوشیدن دمنوش گیاه پنج انگشت به صورت منظم، می توانند کاهش قابل توجهی را در علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) تجربه کنند. افراد مبتلا به PMS از نشانه هایی مانند درد پستان (در اثر لمس)، تحریک پذیری، نوسانات خلقی، و سردرد رنج می برند.

تسکین علائم سندرم قبل از قاعدگی یکی از فواید دمنوش گیاه پنج انگشت است که دوست داشتیم به شما در این مقاله معرفی کنیم. با توجه به یک مطالعه، با مصرف دمنوش گیاه پنج انگشت می توانید ۵۰ درصد از علائم سندروم پیش از قاعدگی را کاهش دهید.

علائم قبل از قاعدگی شامل تحریک پذیری، نفخ، افسردگی، سردرد و درد پستان (در اثر لمس) می شود. این علائم را می توان با نوشیدن دمنوش گیاه پنج انگشت درمان کرد. برای کاهش علائم پیش از قاعدگی، گیاه پنج انگشت را می توان در اشکال مختلف مصرف کرد از جمله به صورت مایع، تنتور و پودر.

گیاه پنج انگشت مزایای دیگری نیز برای سلامتی دارد. برای دانستن این مزایا خواندن مقاله را ادامه بدهید.

تنظیم ترشح پرولاکتین :

هورمون پرولاکتین بیش از سیصد عملکرد مختلف در بدن دارد.یکی از آنها اثر محرک و افزایش دهنده تولید شیر در بانوان می باشد.

مفید در رفع اختلالات سینه ها:

از اختلالات سینه ها حین قاعدگی جلوگیری کرده ، باعث افزایش ترشح شیر از سینه ها می شود و منجر به افزایش سایز سینه ها می شود.

دمنوش گیاه پنج انگشت دمنوش ایده آلی است برای زنان شیرده چرا که افزایش تولید شیر یکی از فواید این گیاه است. اگرچه دمنوش گیاه پنج انگشت در افزایش تولید شیر مادر مؤثر است، اما زنان شیرده باید این گیاه دارویی را در مقادیر کم مصرف کنند.

پس از نوشیدن دمنوش گیاه پنج انگشت، سطح پرولاکتین در بدن زنان شیرده افزایش می یابد. پرولاکتین، که هورمونی زنانه است، نقش مهمی در تنظیم میزان تولید شیر بازی می کند.

با این حال، به دلیل عدم وجود اطلاعات و شواهدی که اثربخشی و بی خطر بودن دمنوش گیاه پنج انگشت را در افزایش تولید شیر تایید کنند، باید قبل از مصرف آن با پزشک تان مشورت کنید.

کاهش علایم یائسگی: 

بسیاری از زنان در زمان یائسگی سختی و دشواری زیادی را تجربه می کنند. آن ها معمولا از خستگی، سرگیجه، نوسانات خلقی، گرگرفتگی، و بسیاری از دیگر نشانه های یائسگی رنج می برند. گفته می شود که درمان جایگزینی هورمون، علائم یائسگی را درمان می-کند؛

با این حال، این درمان هنوز هم بحث آفرین است. دمنوش گیاه پنج انگشت فواید زیادی دارد که یکی از آن ها کاهش علائم یائسگی است.

این دمنوش با متعادل کردن هورمون های زنانه، تا حد زیادی علائم یائسگی را رفع می کند. گفته می شود ترکیب کوهوش سیاه و دمنوش گیاه پنج انگشت، نتیجه ی بهتری به شما می دهد.

مهار فیبروم رحم:

از رشد فیبروم در جدار رحم جلوگیری می کند.

درمان اندومتریوز

اندومتریوز یک بیماری شایع در زنان است. بیماران مبتلا به اندومتریوز ممکن است درد شدیدی را تجربه کنند.

استفاده از دمنوش گیاه پنج انگشت می تواند به تسکین درد و علائم اندومتریوز خفیف کمک کند. این دمنوش یک درمان خانگی موثر برای عفونت های واژن مانند گرفتگی های قاعدگی نیز محسوب می شود.

کاهش حملات صرع

دمنوش گیاه دارویی پنج انگشت به کاهش حملات صرع کمک می کند، و این یکی از توانایی های فوق العاده و خواص درمانی شگفت انگیز این گیاه است.

با توجه به مطالعه ای آزمایشگاهی، موش های نری که مقداری گیاه پنج انگشت مصرف کردند، کاهش قابل ملاحظه ای را در تعداد دفعات تشنج و طول تشنج تجربه کردند. این امر ثابت می کند که گیاه پنج انگشت در کاهش و کنترل حملات صرعی موثر است.

تاثیر پنج انگشت بر درمان ناباروری (نازایی)

استفاده از دمنوش گیاه پنج انگشت ناباروری را درمان می‌کند، و این یکی از فواید شگفت‌انگیز این گیاه است که باید بدانید.

اگر شما از مشکل ناباروری رنج می‌برید، فقط باید دمنوش گیاه پنج انگشت و چای سبز بنوشید، و برخی از ویتامین‌ها را مصرف کنید.

نوشیدن دمنوش گیاه پنج‌انگشت سطح پروژسترون را در زنانی که دچار مشکل ناباروری هستند، افزایش می‌دهد.

خواص گیاه پنج انگشت و رازیانه برای درمان مشکلات نازایی

گیاه پنج انگشت و رازیانه دو گیاه معروف در طب سنتی ایران هستند که برای درمان بسیاری از مشکلات زنان، از جمله ناباروری و تنبلی تخمدان، مفید هستند.

علاوه بر دانه رازیانه برای راحتی مصرف میتوانید از عرق رازیانه اصل و خالص استفاده نمایید.

برخی از خواص این گیاهان برای درمان مشکل نازایی عبارتند از:

۱٫ تنظیم چرخه‌های قاعدگی:

استفاده از گیاه پنج انگشت و رازیانه می‌تواند به تنظیم چرخه‌های قاعدگی کمک کند و در نتیجه فرصت شانس بارداری را افزایش دهد.

۲٫ افزایش تولید هورمون‌های زنانه:

گیاه پنج انگشت و رازیانه حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند به عنوان جایگزین طبیعی هورمون‌های زنانه درمانی در برخی موارد مورد استفاده قرار گیرند و در نتیجه می‌توانند به افزایش تولید هورمون‌های زنانه کمک کنند.

۳٫ بهبود عملکرد تخمدان:

گیاه پنج انگشت و رازیانه می‌تواند بهبود عملکرد تخمدان را تسهیل کنند. برخی داروهای تجویز شده برای درمان ناباروری، باعث تحریک تخمدان می‌شوند و می‌تواند بهبود فرصت شانس بارداری را فراهم کند.

۴٫ کاهش استرس:

استرس و اضطراب از عوامل مهمی هستند که می‌توانند بر کیفیت تخمک و اسپرم تأثیر بگذارند. گیاه پنج انگشت و رازیانه می‌تواند به عنوان یک ضداضطراب و آرامبخش طبیعی عمل کند و در نتیجه کاهش استرس و اضطراب را تسهیل کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در باره گیاه رازیانه به مقاله افزایش قدرت باروری با رازیانه مراجعه بفرمایید.

افزایش میل جنسی در زنان

شکوفه‌های گیاه پاکدامن را می‌توان برای تهیه‌ی دمنوشی که برای تقویت میل جنسی زنان موثر است، مورد استفاده قرار داد.

بنابراین، زنان در سن باروری و آن‌هایی که یائسه شده‌اند باید برای لذت بردن از مقاربت جنسی‌شان روزانه چند فنجان دمنوش گیاه پنج انگشت بنوشند. 

فیتواستروژن­‌های (گروهی از مواد شیمیایی گیاهی) موجود در گیاه پنج‌انگشت مسئول این خاصیت دمنوش آن هستند.

این گیاه خواص دیگری نیز برای سلامتی دارد. ادامه‌ی مقاله را بخوانید تا اطلاعات بیش‌تری در مورد آن کسب کنید.

کاهش احتمال ابتلا به سرطان

رادیکال‌های آزاد اثرات سوء زیادی برای سلامتی و زیبایی انسان دارند. به عنوان مثال، رادیکال‌های آزاد باعث استرس اکسیداتیو می‌شوند که خطر ابتلا به مشکلات مختلف مانند پیری زودرس و سرطان را افزایش می‌دهد.

دمنوش گیاه پنج انگشت دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و می‌تواند بدن را در مقابل آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کند. استفاده از این دمنوش را نباید در فهرست خواص درمانی شگفت‌انگیز گیاه پنج‌انگشت نادیده بگیریم.

درمان پوکی استخوان در مردان

تحقیقاتی در رابطه با پوکی استخوان در مردها انجام شده‌است و چند درمان احتمالی برای این بیماری وجود دارد.

با این حال، با توجه به مطالعه‌ای که در کتابخانه­‌ی ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا منتشر شده‌است، دمنوش گیاه پنج‌انگشت یک درمان خانگی عالی برای پوکی استخوان در مردان است. بنابراین، دوست داریم این فایده از گیاه پنج‌انگشت را نیز در این مقاله قید کنیم.

استفاده از عصاره‌ی گیاه پنج‌انگشت به افزایش تراکم استخوان و بهبود سلامت استخوان کمک می‌کند و در نتیجه از پوکی استخوان در مردان پیشگیری می‌کند.

 اختلال آمنوره (بی‌دشتانی) را درمان می‌کند.

گیاه دارویی پنج‌انگشت می‌تواند اختلالات قاعدگی را از جمله آمنوره که در آن یک توقف در چرخه‌ی قاعدگی رخ می‌دهد، درمان کند.

درمان آمنوره یکی از فواید دمنوش گیاه پنج‌انگشت برای زنان است به این دلیل که می‌تواند هورمون‌ها به ویژه پروژسترون و استروژن را به تعادل برساند.

کاهش ولع شدید به خوردن

ولع شدید به خوردن غذاهای شیرین، شیرینی‌ها یا غذاهای فراوری‌شده‌ی ناسالم برای بدن شما مضر است و می‌تواند وزن‌تان را افزایش بدهد و منجر به بروز برخی از بیماری‌ها از جمله فشار خون بالا، دیابت و چاقی شود. بسیاری از اوقات، ما می‌توانیم اشتها و ولع خوردن را بعد از هر وعده‌ی غذایی کنترل کنیم.

به یاد داشته باشید که میل شدید به خوردن غذا، گرسنگی واقعی نیست. از بین بردن میل شدید به غذا یکی از فواید دمنوش گیاه پنج‌انگشت است.

بنابراین، هنگامی که شما ولع شدید به خوردن مواد غذایی در خودتان احساس می‌کنید، باید یک فنجان دمنوش گیاه پنج‌انگشت بنوشید.

عوارض و مضرات گیاه پنج انگشت

اگر چه دمنوش گیاه پنج انگشت مزایای زیادی برای سلامتی دارد، اما مهم است که در مورد عوارض جانبی ناشی از مصرف بیش از حد این گیاه نیز اطلاعاتی داشته باشید.

گیاه پنج انگشت در صورتی که در حد اعتدال مصرف شود، هیچ عارضه ی جانبی خاصی ایجاد نمی کند.

مصرف بیش از حد این گیاه ممکن است سبب بروز سرگیجه، سردرد، ناراحتی معده، تهوع، خارش و راش پوستی شود.

زنان باردار و افرادی که داروهای دارای بروموکریپتین و دوپامین مصرف می کنند، نباید گیاه پنج انگشت را به هر شکلی استفاده کنند.

افرادی که قرص ضدبارداری مصرف می کنند نیز نباید سراغ این گیاه بروند. گیاه پنج انگشت با توجه به خواص ضد آندروژنی که دارد، ممکن است عوارضی برای باروری مردان داشته باشد.

توصیه می شود که قبل از مصرف گیاه پنج انگشت برای اهداف دارویی، با پزشک یا ارائه دهنده ی مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. اجازه بدهید پزشک یا ارائه دهنده ی مراقبت های بهداشتی شما از داروهایی که قرار است مصرف کنید، مطلع باشند.

  • مصرف دمنوش پنج انگشت می‌تواند در یک تا ۲ درصد از زنان عوارضی مانند خارش بدن، حالت تهوع و اسهال را به همراه داشته باشد.
  • استفاده از دمنوش پنج انگشت در دوران بارداری ممنوع است، ولی زنان شیرده می‌توانند آن را مصرف کنند.
  • دمنوش پنج انگشت نباید همراه با دارو‌های پروژسترونی و قرص‌های ضدبارداری مصرف شود.

نحوه و طرز استفاده و مصرف گیاه پنج انگشت

۲۰ گرم از گیاه پنج انگشت را ۱۵ دقیقه در سه لیوان آب خیس کنید؛ پس از ۳ دقیقه آن را بجوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه دَم بکشد؛ دمنوش را صاف و با عسل شیرین کنید؛ روزانه یک فنجان از آن را پس از غذا بنوشید.

پیشنهاد مشکستان


عطاری مشکستان همواره در تلاش بوده است تا ، بهترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار ایران و حتی خارج از کشور را در اختیار شما عزیزان قرار دهد .

میزان رضایت مندی و مشتری مداری شعار اصلی مشکستان است .

جهت آشنایی با سایر گیاهان دارویی مناسب برای افزایش قدرت باروری و درمان مشکلات بانوان به صفحات مربوطه مرجعه بفرمایید. گرده لقاح بدر زردک یا بذر هویجشکوفه سنجدجنسینگ قرمز


مشکستان همواره آماده ی پاسخگویی به نظرات و انتقادات و پیشنهادات شما در دیدگاه پایین صفحه میباشد.

جهت تهیه گیاه پنج انگشت میتوانید به عطاری اینترنتی مشکستان مراجعه نمایید.

 

/خواص گیاه پنج انگشت/مضرات گیاه پنج انگشت/پنج انگشت از کجا بخریم

88 دیدگاه برای “خواص و مضرات گیاه پنج انگشت

  1. مصطفی گفته:

    سلام دوسال میشه ازدواج کردم الحمدالله مشکل تاخیر ندارم ولی چندماه میشه به سلندنافیل اعتیاد پیدا کردم بدون این دارو نعوظ ایجاد نمیشه یک راه درمان لطف کنین خیلی نگرانم ممنون

  2. زهرا گفته:

    سلام وقت بخیر، من فیبروم ۲ سانتی دارم پزشک متخصص گفتن فیبروم نه درمان داره و نه دارو میخواستم بدونم از این گیاه به چه صورت باید استفاده کنم و آیا نتیجه ایی هم خواهد گذاشت؟ تشکر

  3. یاس گفته:

    با سلام خسته نباشید
    اگه بخوام به صورت پودر استفاده کنم فقط دونه ها کافیه یا برگ هم باید همراهش باشه

  4. گلی گفته:

    سلام..روزتون بخیر
    من کیست تخمدان داشتم که دارو سیپروترون استات و کامپاند خوردم.کیستم رفع شده اما هورمون اف اس اچ هم خیلی بالا و‌میگن یایسگی زودرس ،حالا باتوجه به شرایط من میتونم گیاه پنج انگشت و رازیانه را مصرف کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  5. ناشناس گفته:

    سلام وقت بخیر برای پولیپ رحم و ضخیم شدن دیواره رحم خوبه؟چه گیاه دیگه ای معرفی میکنید ؟ماهی ۲بار پریود میشم

  6. میم گفته:

    سلام وقتتون بخیر،من تنبلی تخمدان دارم و چهار ماه اصلاح سبک انجام دادم اما توی این چهار ماه فقط یک بار پریود شدم،مشکلی نداره از گیاه پنج انگشت استفاده کنم؟!

  7. شیما گفته:

    چقدر اطلاعاتتان ضد و نقیض داره از یک طرف نوشتید گیاه پاک دامنیه از طرف دیگه مینویسید افزایش دهنده میل جنسی هست.این گیاه علایم ناشی از بیش فعالی جنسی رو کاهش میده یعنی نیروی جنسی بانوان رو کاهش میده به خاطر همین به گیاه پاک دامنی معروفه.لطفا اطلاعات درست بنویسید

  8. ناشناس گفته:

    سلام کم کاری تیرویید دارم دختری مجرد هستم ۲۹سالم است رو پوست صورتم لکه قهوه ایی است با خوردن گیاه پنج انگشت لکه های هورمونی درمان میشه یا نه ؟

  9. Sima Ahmadi گفته:

    سلام وقت بخیر من ۳۱سالمه دچار یائسگی زودرس شدم البته یک ادنوم ۶میلی هم دارم تو هیپوفیزم فعلا هیچ نوع داروی هم مصرف نمیکنم چون ب داروی شمیایی آلرژی دارم آیا میتونم از گیاه پنج انگشت استفاده کنم آیا گیاه پنج انگشت باعث بزرگ شدن ادنوم نمیشه

  10. مریم گفته:

    سلام من درحال اقدام به بارداری هستم…و از اونجایی که نمیدونم باردارم هرماه یا نه ایرادی نداره مصرف کنم تا ۶ یا ۷ هفتگی مثلا… چون صورتم موی درشت داره میخوام ۵ انگشت مصرف کنم

    • لیلی گفته:

      سلام و خستە نباشید من نزدیک ٩ ماە پریود نشدم سنو ھم گرفتم دکتر گفت تخمدا نت پوچ شدە ولی علائم یائسگی ندارم! سنم ۴٣ ھستش ایا با دم کردەی بو مادران و رازیانە پریودیم دوبارە تنظیم میشە؟ مرسی از راھنماییتون🙏🏻

  11. شهناز شهبازی گفته:

    سلام
    وقت بخیر
    بنده داروی ویتاگنوس با تجویز پزشک مصرف میکردم ، چند روز پیش ۳ روز پشت سر هم ۲ لیوان دمنوش تخم گیاه پنج انگشتی مصرف کردم. چهارمین روز سمت راست سرم زیر پوستی غده هایی دردناک ظاهر شد و بر طرف هم نمیشه ، من هم قرص ویتاگنوس وهم دمنوش قطع کردم . ولی هم درد و هم غده ها مونده است ، لطفا راهنمایی کنید. سپاسگزارم

  12. سودابه گفته:

    سلام
    من ای وی اف انجام دادم قبلش کلی دارو استفاده کردم اما دست آخر بهم گفتن تخمک هات خیلی کم و پوچ هستند.
    از پنج اننگشت برای تقویت تخمک ها میشه استفده کنم؟
    شما دستوری دارین برای افزایش و تقویت تخمک؟

  13. پری گفته:

    سلام من پرولاکتینم بالاست هر روزم سردرد دارم اقدام به بارداری هم کردم ولی نتیجه نمیگیرم گیاه پنج انگشت مصرف کنم تاثیر داره؟چشکلی مصرف کنم؟

  14. sadaf گفته:

    سلام. آیا میتوانم صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن خواب گیاه پنج انگشت را با یک لیوان شیر مصرف کنم و شب وقتی خواب برای جلوگیری از سفید شدن مو ازهلیله سیاه با شیر استفاده کنم و بعد از خوردن غذا با معده پر از سیاه دانه استفاده کنم??? همزمان با تکرار هر روز هر سه را میتوانم در روز استفاده کنم??
    تداخل ندارند? و آیا این ها با معده پر خورده شود تابهتر نتیجه بگیرم یا معده خالی لطفا جواب بتین??

    • مُشکستان گفته:

      سلام
      این موارد تداخلی ندارند با هم.با معده خالی مصرف نشود.
      ضمنا دوز مصرف و زمان مصرف بستگی به شرایط هر فرد و علل مصرف داره که توسط طبیب تجویز می شود.

  15. فرشته گفته:

    سلام روزتون بخیر اگر کسی هیچ مشکلی نداشته باشه و صرفا بخواد برای سلامتی بیشتر و همچنین به تاخیر افتادن زمان یائسگی مصرف کنه ایرادی نداره؟

  16. آوا گفته:

    من تنبلی شدید تخمدان دارم ک اصلا پریود نمیشم جز با پروژسترون مدتیه دیگه امپول نزدم گفتن پنج انگشت دم کن بخور دیشب ی لیوان خوردم الان لکه بینی دارم واینکه من صبحها ناشتا قرص لووتیروکسین میخورم مشکلی نداره؟

  17. رها گفته:

    سلام من برای تنبلی تخمدان چندروز از گیاه پنج انگشت استفاده میکنم البته پریودم هستم از روز سوم قاعدگیم شروع کردم وقرص لتروزال هم مصرف میکنم مشکلی نداره؟! سپاس

    • مُشکستان گفته:

      سلام
      وقت بخیر
      داروهایی که مصرف میکنید هورمونی هستن،پنج انگشت هم یک گیاه هورمونی هست که میتونن خواص همدیگرو تقویت کنن.بهتره با پزشک مشورت کنید.

  18. پگاه دادگر گفته:

    سلام پگاه هستم ۲۵ ساله مجرد چند ماه هست که پریود نمیشم ازمایش دادم پرولاکتینم ۴۵ هست (بالا ست) و هرمون مردونم هم بالاس پنج انگشت میتونه ب من کمک کنه ؟ چطور مصرفش کنم؟ قبل غذا یا بعد غذا زمان پریودی یا غیر پریودی شب یا صبح ناشتا یا … با عسل یا…
    ممنون میشم پاسخ بدین

    • مُشکستان گفته:

      سلام
      پنج انگشت برای پرولاکتین بالا مفیده و میتونه کاهش بده
      با توجه به بالا بودن هورمون مردانه عرق رازیانه هم میتونه مفید باشه
      هر روز غیر از ایام پریودی

    • مُشکستان گفته:

      سلام وقت بخیر
      پنج انگشت بر روی هورمون های استروژن و پروژسترون تاثیر میگذاره و مصرفش به وضعیت فعلی شما بستگی داره.لذا باید با پزشک خودتون مشورت کنید.

      • زهرا گفته:

        من کیست اندومتریوز دارم به قرص ویزان آلرژی دارم بهم نمیسازه ایا پنج انگشت میتونه این کیست کوچیک کنه ایا شما پزشک دارید طب سنتی باشه معرفی کنید

  19. محمودی گفته:

    سلام وعرض ادب
    من ۲۵سالمه و تازه عروسی کردم برای ازمایش قبل بارداری رفتم آزمایش هام درست بودن فقط کمی هورمون تستوسترونم بالا بود بهم ویتامین دادن گیاه پنج انگشتی برای تنظیم هورمون خوبه چجوری باید مصرفش کنم؟

  20. ناشناس گفته:

    سلام وقت بخیرگیاه پنج انگشت درچهوقتی برایبالا بردنذخیره تخمدان ومقدار مصرفآن چقدر باشد

  21. رها گفته:

    سلام وقت بخیر
    این گیاه برای منظم کردن قاعدگی فایده داره؟ چطور و چه موقع باید مصرف کنم؟

    درمان های دارویی نتیجه ای برام نداشت

    • مُشکستان گفته:

      سلام
      بله هر روز غیر از ایام قاعدگی باید مصرف کنید.روزی یک لیوان دمنوش.البته قرص و شربت این گیاه هم موجوده که داروخانه ها دارن

      • گلی گفته:

        سلام..روزتون بخیر
        من کیست تخمدان داشتم که دارو سیپروترون استات و کامپاند خوردم.کیستم رفع شده اما هورمون اف اس اچ هم خیلی بالا و‌میگن یایسگی زودرس ،حالا باتوجه به شرایط من میتونم گیاه پنج انگشت و رازیانه را مصرف کنم؟
        ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  22. الف گفته:

    سلام و ادب
    بنده دچار دردهای بسیار شدید در زمان قاعدگی هستم( روز اول یا دوم به مدت ۶ ساعت یکسره) آیا استفاده از این گیاه مفید است؟ چه زمانی و چند بار در روز باید استفاده کرد؟

    • مُشکستان گفته:

      سلام
      وقت بخیر
      در زمان قاعدگی از این دمنوش هر روز استفاده کنید:
      تخم شوید
      بومادران
      زنجبیل
      بابونه
      کاکنج
      بادرنجبویه

  23. بی نام گفته:

    سلام مرسی ازجوابهاتون کسی که سینه سفت وسخت داره دراثرافزایش استروژن واصلا نمیخواد سینه هاش بزرگ بشن ایااگر پنج انگشت مصرف کند سینه هاش بزرگ میشوند.چه گیاهی سینه هاروکوچک میکند متشکرم

    • زهرا گفته:

      سلام من لووتیروکسین استفاده میکردم پریود میشدم ولی پرولاکتینم بالا بود از دمنوش پنج انگشت که استفاده کردم چون پرولاکتینم بالا بود بعد یه مدت حدود یکماه سینه هام کوچیک شدن حجم پریودم هم نرمال شد البته آزمایش ندادم مشخص بشه پرولاکتینم پایین آمده یا نه

  24. الی گفته:

    سلام من تنبلی تخمدان دارم الان دمنوش پنج انگشت رو استفاده می کنم بعد از حدود یک هفته سینه هام درد گرفته به نظرتون چیکار کنم؟

  25. علی رحمانی گفته:

    سلام و احترام علی رحمانی ۵۴ ساله پرولاکتین بالای ۲۶۰۰۰هزار دارم فواید گیاه پنج انگشت لطفا منانع جلوگیری از پرولاکتین می‌شود؟

    • مُشکستان گفته:

      سلام.
      وقت بخیر
      پنج انگشت بسیار تلخ است و مصرف آن بصورت پودر سخته.ضمنا در صورتیکه بخواین بصورت پودر مصرف کنید باید با دوز کمتر مصرف کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.